Home Заява про аизначення обсягу СЕО_Стратегія громади

Заява про аизначення обсягу СЕО_Стратегія громади

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЗАЗИМСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ до 2027 р.

 

  1. Інформація про замовника СЕО:

 

ЗАЗИМСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Адреса: 07415, Київська область, Броварський район, село Зазим’я, вул. Широка, 6

Електронна пошта: doc@zotg.gov.ua

Контактні телефони: +380459429281

Сільський голова: Крупенко Віталій Вікторович

 

  1. Назва документа державного планування:

 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ЗАЗИМСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ДО 2027 РОКУ

 

  1. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

 

Вид документу державного планування – Стратегія розвитку Зазимської сільської територіальної громади до 2027 року (далі – Стратегія) є документом державного планування  місцевого рівня. Стратегія орієнтована на зміни внутрішньої організації життя населення, модернізацію об’єктів комунальної власності, створення сучасної системи управління громадою, дотримання в діяльності громади принципів сталого розвитку, підвищення якості життя, зміцнення конкурентних позицій на регіональному та національному рівнях. Головною метою розроблення є формування нового бачення сталого місцевого розвитку, підвищення конкурентоспроможності місцевої економіки, інвестиційної привабливості, якості життя у громаді через ефективне використання ресурсів та реалізацію узгоджених інтересів влади, громади та бізнесу. Основні стратегічні цілі, визначені у Стратегії: 1. Економічне зростання громади, 2. Соціальний захист громади, 3. Екологічна безпека громади.

Стратегія розвитку Зазимської сільської територіальної громади до 2027 року розроблена на підставі Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регіональної політики», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про стратегічну екологічну оцінку», Постанов Кабінету Міністрів України «Деякі питання розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації та проведення моніторингу реалізації зазначених стратегій і планів заходів», «Про затвердження порядків з питань відновлення та розвитку регіонів і територіальних громад», Наказу Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад».

Підготовка Стратегії здійснена з урахуванням Указу Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року», які є орієнтирами для розроблення проєктів прогнозних і програмних документів, з метою забезпечення збалансованості економічного, соціального та екологічного вимірів сталого розвитку України.

Стратегію розвитку Зазимської сільської територіальної громади на період до 2027 року узгоджено з пріоритетами і цілями стратегічних документів вищого територіального (регіонального та національного) рівня: Державною стратегією регіонального розвитку на 2021-2027 роки, Стратегією розвитку Київської області на 2021-2027 роки.

 

  1. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

 

Стратегія та План заходів з її реалізації розробляються з урахуванням стратегічних та операційних цілей Стратегії розвитку Київської області на 2021-2027 роки. Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування, землеустрою, та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.

Проєкт Стратегії та Плану заходів з її реалізації не містить конкретних рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, у тому числі щодо надання документів дозвільного характеру на провадження такої діяльності. У відповідності до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», зазначені у Стратегії і Плані заходів з її реалізації заходи, які відносяться до сфери застосування оцінки впливу на довкілля, підлягають процедурі оцінки впливу на довкілля.

 

  1. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

 

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії  її реалізації. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля: атмосферне повітря; водні ресурси; промислові та побутові відходи, викиди та стоки; земельні ресурси; біорізноманіття та рекреаційні зони; наслідки для здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО, необхідно оцінити ймовірні наслідки від реалізації заходів Стратегії на: території та об’єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, території й об’єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об’єкти комплексної охорони.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: реалізація Стратегії та Плану заходів не чинитиме транскордонного впливу на елементи довкілля, тому відсутня потреба в оцінці транскордонних наслідків.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

 

Зважаючи на комплексність рішень проєкту Стратегії, що обумовлюється необхідністю виконання пріоритетних цілей та завдань Стратегії, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень. При впровадженні заходів Стратегії, у порівнянні із існуючим станом, очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення.

Проте в процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи:

альтернатива №1 «нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування;

альтернатива №2 – сформована за результатами аналізу проєкту Стратегії, отриманих зауважень та пропозицій від зацікавлених осіб, що надійшли під час процедури подання та розгляду Звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

 

Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація. Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку, відповідний експертний аналіз.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки буде здійснено:

– збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;

– проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту Стратегії з точки зору екологічної ситуації;

– проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;

– визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;

– проведення оцінки впливу Стратегії на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення;

– моніторинг фактичного впливу впровадження Стратегії на довкілля.

Зокрема, будуть використані різні методи участі громадськості, такі як інформування, консультування, обговорення.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

 

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України  «Про  охорону  навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я».

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

 

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Структура та зміст Звіту про стратегічну екологічну оцінку Стратегії:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно), постійних і тимчасових, а також позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися,  опис  способу,  в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

  1. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

 

Зауваження і пропозиції надаються до Зазимської сільської ради Броварського району Київської області (07415, Київська обл., Броварський р-н, с. Зазим’я, вул. Широка, 6) або на електронну пошту: doc@zotg.gov.ua або через національну онлайн-платформу ЕкоСистема: https://eco.gov.ua у термін до 31 серпня 2024 року.

Відповідальна особа: Кривобок Павло Вікторович, начальник відділу стратегічних напрямів розвитку Зазимської сільської ради, тел. +380459429123

 

  1. Способи оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

 

Заява оприлюднена на офіційному сайті Зазимської сільської ради (https://zotg.gov.ua ), та внесена до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки, а також оприлюднена на:

– інформаційному стенді в адмінприміщенні Зазимської сільської ради (с. Зазим’я, вул. Широка, 6),

– інформаційному стенді в адмінприміщенні Погребського старостинського округу (с. Погреби, вул. Єдності, 57),

– інформаційному стенді в адмінприміщенні Пухівського старостинського округу (с. Пухівка, вул. Деснянська, 1А),

– інформаційному стенді в адмінприміщенні Рожнівського старостинського округу (с. Рожни, вул. Свободи, 41В),

– інформаційному стенді в адмінприміщенні Літківського старостинського округу (с. Літки, вул. Шевченка, 63),

інформаційному стенді в адмінприміщенні Літочківського старостинського округу (с. Літочки, вул. Каштанова, 11А)

СЕО_заява_Стратегія_Зазимська_СТГ

Дата

Сер 31 2024
Expired!
Меню